Alice Svensson











Ålder:
17


Födelsedag/Stjärntecken: 11 juli/Kräfta


Familj: Mamma, pappa och lillasyster.


Civilstånd: Singel


Bor: Hedesunda (4 mil från Gävle)


Uppvuxen i: Hedesunda


Jag jobbar som/studerar till: Pluggar musiklinje i Gävle.


Mitt största intresse förutom musik: Musiken är mitt liv. Det betyder allt. Annars vanliga fritidsintressen som vänner mm.


En person som betytt mycket för min musikaliska utveckling: Anna Eiding och Johan Jämtberg.


Mitt första framträdande: Som sexåring med Nanne Grönvalls Avundsjuk.


Varför jag sökte till Idol: För att utvecklas som artist och försöka ta mig fram och få en karriär.


Den här låten sjöng jag på första Idol-audition: Etta James At Last.


Ett instrument som jag kan spela: Piano


Min favorit bland de tidigare Idol-deltagarna: Natalie och Darin.


Min favoritartist: Beyoncé


Om jag skulle återfödas som en artist skulle jag vara: Alicia Keys


Den här artisten/skådespelaren skulle spela mig i filmen om mitt liv: Eva Longoria eller Lucy Lui.


Världens bästa låt: Olika från dag till dag beroende på humör.


Den första skiva jag köpte: Den första jag minns fick jag i present.


Favoritfilm: Dreamgirls och The Notebook.


En bra bok: Vince and joy av Lisa Jewell


Favoritmat: Mammas mat. Mat är gott! Nästan allt är ätbart.


Jag klär mig helst i: Kläder som jag känner mig bekväm i - som framhäver min personlighet.


Favoritfärg: Grön


Det finns två typer av människor: Ja, det finns det!


Om jag vann en miljon kronor skulle jag: Skänka bort hälften och sedan leva ett lyxigt liv!


Så här ser mitt liv ut om fem år: Bor utomlands och är framgångsrik på ett eller annat sätt inom musik.


Därför ska svenska folket rösta på mig i höst: För att jag är speciell och har drömt om det här i hela mitt liv! Rösta med hjärtat!


                                                                                                                                                                               (tv4.se/idol)


Kommentarer
Postat av: KLARA

2009-01-26 @ 15:02:06
URL: http://alicefanclub.blogg.se/
Postat av: malin

ååh , gud detta hade jag inte sett , men det var sjukt bra att du tog med det här i bloggen . ska rekomendera din blogg till alla jag känner

2009-02-10 @ 14:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0